14.08.2009

portakallı tiramisu

portakalli_tiramisu

Malzemeler:

  • 1.5 paket kedi dili bisküvisi
  • 1 adet portakal
  • 1/2 portakal kabuğu (rendelenmiş)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tutam saf vanilya (aktarda bulabilirsiniz)

Kreması İçin:

  • 1 paket labne peyniri
  • 1/2 litre süt
  • 2 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1.5 çay bardağı toz şeker

Yapılışı:

1. Önce kremayı hazırlayalım; süt, yumurta, toz şeker, un ve nişastayı katıp orta ateşte çırpma teliyle sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca 5 dakika daha pişirin.

2. Sıcakken 1 paket labne peynirini katıp mikserle orta hızda iyice çırpın.

3. Kedili bisküvilerini ıslatmak için;1,5 su bardağı suya 1 yemek kaşığı toz şeker ilave edip ocakta kaynatmadan biraz ısıtın. Şeker eriyince ocağı kapatın ve yarım portakalın rendelenmiş kabuğunu, 1 tutam saf vanilya ve taze sıkılmış 1 adet portakalın suyunu ekleyin, karıştırın.

4. Kedili bisküvilerini bu sıvıda bekletmeden, batırıp çıkarak tiramisuyu yapacağımız kaba bir sıra halinde dizin. Üzerine kremanın yarısını dökün, tekrar bir sıra ıslatılmış kedili dizip kalan kremayı da en üstüne yayın.

portakalli_tiramisu_yapilis5. Eğer benim gibi porsiyonluk tiramisular yapacaksanız ve küçük kelepçeniz yoksa alüminyum folyoyu katlayıp, iki ucunu birleştirerek kendi kalıbınızı oluşturabilirsiniz.

6. Ben standart alüminyum folyoyu kopartıp birkaç kat kıvırarak yaptım, bu şekilde bir porsiyona 4 adet bisküvi kullandım. Yanlar için bir kedidilini ıslatmadan bıçakla ikiye böldüm. Taban için bir adet bisküviyi ikiye böldüm.

7. Servis yapacağınız zaman portakal dilimleri ve damla çikolata ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun…

0 yorum:

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template