14.08.2009

mantar sote

mantar_sote

Malzemeler:

  • 250 g daha kuşbaşı (Ben biftek kullandım)
  • 500 g mantar
  • 2 adet biber (sivri veya çarliston)
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 2 adet orta boy domates
  • Tuz
  • Karabiber
  • Toz kırmızı biber
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:

mantar_sote_yapilis 1.Etin pişme süresi sebzelerden uzun olduğu için, etleri küçük küçük doğrayıp 2 su bardağı su ile tencerede pişirin. (Düdüklü tencerede pişirecekseniz 1 su bardağı su yeterli olur.)

2. Mantarları yıkayın, vaktiniz varsa soyabilirsiniz. Mantar, kuru soğan ve yeşil biberleri doğrayın. Sıvıyağ ile birlikte tavaya koyun. (Ben Wok tava kullandım)

mantar_sote_yapilis13. Sebzeleri en büyük ocakta ve harlı ateşte arada bir karıştırarak soteleyin.(Mantarı kısık ateşte pişirirseniz çok su salar.) Sebzeler suyunu çekmeye başlayınca ön pişirmesi yapılmış dana etlerini ekleyin ve kavurmaya devam edin.

4. Küp küp doğranmış domatesi ekleyin ve 5 dakika daha pişirin.

5. Tuz, toz kırmızı biber ve karabiberi ekleyip ocağı kapatın.

Tavuklu Mantar Sote

Malzemelere ek olarak köri ve bir adet salçalık kırmızı biber doğrayıp koyuyorum.

Yapılışındaki fark ise ilk olarak tavada tavuk etlerini suyu çekilinceye kadar pişirip, sebzeleri ilave ediyorum. Diğer aşamalar aynı şekilde devam ediyor.

Afiyet olsun…

0 yorum:

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template